פריצת דרך תקשורתית: העברת הודעות דרך טלפתיה

    דוד לזר | צילום: Filosofias filosoficas No Comments on פריצת דרך תקשורתית: העברת הודעות דרך טלפתיה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פריצת דרך משמעותית בתקשורת בין בני אדם • מדענים באוניברסיטת הרווארד הצליחו לשלוח הודעה בטלפתיה – ממומבאי לפריז, וזאת באמצעות שימוש ייחודי בגלים מגנטיים, שבהם הצליח אדם לקבל הודעה ללא שימוש בחושיו – מאדם שהיה במרחק של כ-6,500 ק"מ ממנו.

    לראשונה הצליחו מדענים להעביר מסרים בין שני בני אדם במרחק של כ-6,500 ק"מ זה מזה – על ידי טלפתיה.

    במסגרת הניסוי, שאותו מגדירים החוקרים כניסוי הטלפתיה המוצלח הראשון בעולם, הם הצליחו לקשר בין אדם במומבאי בעזרת התקן אלחוטי המחובר לאינטרנט לאדם אחר שהיה מחובר להתקן דומה בפריז.

    במסגרת הניסוי נראה כי כשהאדם בהודו חשב על המלה צ'או (שלום באיטלקית), האדם שישב בפריז הרגיש שהוא חושב על זה, לפי דיווח בכתב העת המדעי פלוס וואן. לצורך כך, השתמשו החוקרים בפולסים מגנטיים חזקים מאוד.

    חוקר המוח ג'וליו רופיני שהיה ממחברי המחקר אמר ל"טלגרף" הבריטי כי "זה סוג של הבנה טכנולוגית של חלום הטלפתיה, אבל זה בטח לא קסם. אנחנו משתמשים בטכנולוגיה כי לתקשר באופן אלקטרו-מגנטי עם המוח".

    למעשה, המלה הומרה למספרים בינאריים – כמו בהפעלת מחשב שקולט רק את הספרות 0 ו-1 – שמועברים למחשבה של האדם באמצעות היד או כף הרגל. המלה נשלחה במייל לצרפת בפורמט של המספרים 1 ו-0 שהגיעו אל מקלט ששידר אותו מגנטיים שגרמו ליצירת פעילות מוחית שגרמה למקבל לראות הבזקי אור בשדה הראייה שלו שהומרו בחזרה למלים.

    רופיני אמר כי "אתה יכול ממש לשדר מידע ישירות ממוח אחד לשני ללא התערבות חושית. השלב הבא יהיה לנסות טכניקות חזקות יותר כדי לשלוח מידע מורכב יותר".



    0 תגובות